Een fermate is een teken dat in muziekschrift boven een noot of rust gezet wordt om aan te geven dat die langer aangehouden moet worden. Het is een boogje met een punt eronder. Het Italiaanse fermate betekent letterlijk ‘pauzeert’. Het is de gebiedende wijs (meervoud) van fermare, dat ‘aanhouden, doen stilhouden’ betekent. Het gaat op het Latijnse firmus voor ‘stevig, vast’ terug.

CLUB FERMATE

Club Fermate is dé supportclub van Stichting Ein Ros. Met uw lidmaatschap support u onze stichting en versterkt u daarmee het muzikaal-culturele cement in de noordelijke samenleving.

Periodiek organiseren we speciaal voor onze clubleden sfeervolle activiteiten in een muzikale ambiance.

De voorinschrijving is begonnen!
Ook even ontsnappen aan de waan van de dag? Stap in de wereld van blaas- en koormuziek en geniet van een muzikale pauze!

Wat houdt het lidmaatschap van Club Fermate in?

• Het lidmaatschap geldt voor twee personen per concert of activiteit
  • Het lidmaatschap kost € 120,- per jaar
    Zowel lidmaatschap als activiteiten gaan in per 2021, de contributiebetaling is per 1 december 2020
  • 50% Korting op maximaal 2 (VIP)kaarten per concert
    Dit geldt alleen voor concerten gegeven in eigen beheer.
  • Exclusieve toegang tot ons Klassiek Café                                                                Het Klassiek Café vindt plaats in ‘t Feithhuis, het clubhuis van Club Fermate. Een gezellige borrel waar we allen genieten van klassieke muziek (Hapjes en drankjes voor eigen rekening).
  • Exclusieve toegang tot ons jaarlijks Kindermatinee
    Een licht educatief en live muziekprogramma voor kinderen tussen de 6 en 16 jaar.
  • 1x Exclusieve toegang tot een orkest en/of koorrepetitie